Reklamacja w sklepie internetowym

Reklamacja w sklepie internetowym

Zakupy internetowe wykonywane są na odległość, zatem konsument posiada określone przywileje, ale również prawa. Sklepy internetowe obowiązują podobne zasady, co w przypadku ich stacjonarnych odpowiedników. Dokonując zakupów online mamy możliwość ich reklamacji. Wówczas sprzedawca ma prawo uzyskać dowód sprzedaży, w postaci np. paragonu lub faktury. Czy w sklepach internetowych jest podobnie?

Czytaj dalej »

Bezpieczne zakupy internetowe

Bezpieczne zakupy internetowe

Decydując się na dokonanie zakupu za pośrednictwem sklepu internetowego, musimy zachować szczególną ostrożność. Dla wielu sklepów internetowych bardzo ważne jest świadczenie jak najwyższej jakości obsługi, ale zdarzają się też takie, które są nieuczciwe. Jak rozpoznać sklep online, w którym warto robić zakupy?

www.e-mazi.pl www.dayglob.com.pl Czytaj dalej »

Czy towar zakupiony przez Internet można zwrócić?

Czy towar zakupiony przez Internet można zwrócić?

Sklepy internetowe oferują możliwość wygodnego robienia zakupów bez wychodzenia z domu. Z takiego rozwiązania korzysta coraz więcej osób, jednak niektórzy nadal obawiają się zakupów online. Największe obawy związane są z ewentualnym brakiem zwrotu zakupionego towaru. Czy sklepy internetowe muszą przyjąć taki zwrot?

Czytaj dalej »

Nieuczciwe sklepy internetowe

Nieuczciwe sklepy internetowe

Niektórzy dokonują zakupów pod wpływem emocji. Atrakcyjna cena, promocja obowiązująca jeszcze przez kilka godzin sprawia, że większość z nas chce szybko nabyć dany produkt. Nie zawsze czytamy regulamin sklepu internetowego, w którym zawarte są wszelkie regulacje prawne i organizacyjne, dotyczące zakupów online. Część sprzedawców obiecuje szybką wysyłkę. Co jednak zrobić w przypadku, gdy zapłaciliśmy za towar, a przesyłki nie ma?

Czytaj dalej »

Czy systemy płatności online są bezpieczne?

Czy systemy płatności online są bezpieczne?

W trosce o klienta i szybkość transakcji w sieci, powstało mnóstwo firm pośredniczących w zakupach online. To właśnie z ich pomocą, pieniądze są transferowane niemal w czasie rzeczywistym. Błyskawiczne płatności nie są jednak pozbawione wad. W przypadku zerwania połączenia z Internetem istnieje bowiem ryzyko, że dana transakcja nie zostanie zaksięgowana lub będzie zaksięgowana dwa razy. Jak można rozwiązać tego rodzaju problem?

Przede wszystkim należy zgłosić się do działu reklamacji w firmie pośredniczącej w płatnościach online. Zachowując dowód przelewu z banku, a także numery płatności, możemy

Czytaj dalej »