Czy towar zakupiony przez Internet można zwrócić?

Ania

Sklepy internetowe oferują możliwość wygodnego robienia zakupów bez wychodzenia z domu. Z takiego rozwiązania korzysta coraz więcej osób, jednak niektórzy nadal obawiają się zakupów online. Największe obawy związane są z ewentualnym brakiem zwrotu zakupionego towaru. Czy sklepy internetowe muszą przyjąć taki zwrot?

Zgodnie z obowiązującym prawem klienci, którzy dokonują zakupów internetowych mają 10 dni na odstąpienie od umowy. W tym celu muszą do sprzedawcy wysłać odpowiednie pismo, w którym zawarta będzie informacja o zwrocie. Co najważniejsze, kupujący nie musi podawać powodu, dlaczego rezygnuje z zakupu. Z kolei sprzedawca musi taki zwrot przyjąć. Każdy kupujący powinien zapoznać się z regulaminem danego sklepu internetowego, ponieważ jeśli nie będzie zawarta w nim informacja o możliwości zwrotu w ciągu 10 dni, termin ten ulega wydłużeniu do 3 miesięcy.

Kupujący musi wówczas zwrócić sprzedawcy zakupiony towar. Zwrot gotówki nastąpi maksymalnie w ciągu 14 dni. Istnieją jednak pewne ograniczenia. Klient nie może zwrócić nagrań audiowizualnych, jeżeli zostało z nich usunięte oryginalne opakowanie. Podobne ograniczenie dotyczy produktów, wykonanych na indywidualne zamówienie.

Taki przepis zwiększa bezpieczeństwo zakupów internetowych. Jeśli dany produkt nie spełnia naszych oczekiwań, możemy go zwrócić bez żadnych konsekwencji.

Celem optymalizacji zysku warto wykonać przekształcenie spółki z cywilnej na komandytową. http://www.carstens.pol.pl/ www.bloodbrothers.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Next Post

Bezpieczne zakupy internetowe

Decydując się na dokonanie zakupu za pośrednictwem sklepu internetowego, musimy zachować szczególną ostrożność. Dla wielu sklepów internetowych bardzo ważne jest świadczenie jak najwyższej jakości obsługi, ale zdarzają się też takie, które są nieuczciwe. Jak rozpoznać sklep online, w którym warto robić zakupy?