Reklamacja w sklepie internetowym

Ania

Zakupy internetowe wykonywane są na odległość, zatem konsument posiada określone przywileje, ale również prawa. Sklepy internetowe obowiązują podobne zasady, co w przypadku ich stacjonarnych odpowiedników. Dokonując zakupów online mamy możliwość ich reklamacji. Wówczas sprzedawca ma prawo uzyskać dowód sprzedaży, w postaci np. paragonu lub faktury. Czy w sklepach internetowych jest podobnie?

Zakupy internetowe zaliczają się do szczególnych warunków sprzedaży konsumenckiej. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, nie ma dokładnego wyznacznika, jakimi dokumentami powinien dysponować konsument, który chce skorzystać z możliwości reklamacji. Z tego zapisu można wnioskować, że posiadanie paragonu czy faktury nie jest wymagane, aby sprzedawca rozpatrzył reklamację. Zaletą zakupów internetowych jest to, że klient ma dowód sprzedaży w postaci wykazu rachunku bankowego bądź przekazu bankowego. O zakupie świadczy także potwierdzenie dokonania wpłaty w banku.

Pomimo tego, warto posiadać paragon lub fakturę, które w większości przypadków ułatwiają i przyspieszają rozpatrzenie reklamacji. Z tego powodu nie wyrzucajmy tych dokumentów zakupów nawet, jeśli uznamy, że produkt odpowiada nam.

Zamówisz w naszej drukarni naklejki z własnym nadrukiem o dowolnym kształcie kredyt dla lekarza

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Next Post

Na czym polegają pozytywne skutki zewnętrzne?

Mówiąc o dość popularnym w ekonomii terminie, jakim są efekty zewnętrzne, zwykle zwraca się uwagę na ich negatywny aspekt. Najczęściej wymienia się zanieczyszczanie środowiska, które